۶ مهر ۱۴۰۳، ۹:۲۵

ترمز افزایش تولید برق کشیده شد؟

ترمز افزایش تولید برق کشیده شد؟

درحالی‌که انتظار می‌رود با کاهش دمای هوا در شهریورماه نسبت به مرداد امسال، تولید برق نیروگاه‌های حرارتی افزایش یابد، اما ظاهرا افزایش تولید برق متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر داده های شرکت برق حرارتی نشان می دهد تولید برق واحدهای نیروگاه‌های حرارتی که در مردادماه به مرز ۳۹ میلیون مگاوات ساعت رسیده بود. در شهریورماه یک میلیون مگاوات ساعت کاهش یافت.

بر اساس این آمار، بیش از ۳ هزار مگاوات از ظرفیت عملیاتی نیروگاه‌های ایران در ماه گذشته از مدار خارج شدند و این در حالیست که طبق روال سالیان پیش دوره تعمیرات بر اساس اعلام وزارت نیرو از نیمه دوم مهرماه آغاز می‌شود.

ترمز افزایش تولید برق کشیده شد؟

کاهش تولید برق به دلیل خارج شدن برخی از واحدهای نیروگاهی موضوعی است که دلیلی برای آن از سمت توانیر یا شرکت برق حرارتی ارائه نشده اما سبب شده تا همزمان با شروع شهریور، خاموشی خانگی مهمان مردم باشد.

این درحالیست که دمای هوا در شهریور نسبت به مرداد کاهش یافت و کاهش دما سبب می‌شود تا بازدهی نیروگاه ها افزایش یابد و شرایط برای تولید برق بیشتری مهیا باشد.

با توجه به گذر از فصل گرم نیز همچنان از گوشه و کنار ایران خبر خاموشی به گوش می‌رسد و صنایع نیز درگیر محدودیت برق هستند به طوری که خبرگزاری مهر پیشتر موضوع کمبود برق در واحدهای ذوب اهن را گوش زد کرده بود.

از ابتدای شهریورماه پس از رای اعتماد به وزرای دولت چهاردهم، وزیر جدید نیرو سکان فعالیت این وزارت‌خانه را برعهده گرفته است.

کد خبر 6237291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۶
      0 0
      درمهرماه بسرمی بریم مازندران دیگه ازمصرف کولرهاگذاشته هواخنک شده الان بصورت منظم روزانه 2ساعت خاموشی برقراراست بدون هیچ توضیح